E.ON Drive Alfen Proline Single

Ładowarka, która ma wszystko co niezbędne w instalacji na parkingu biurowym. Nadaje się zarówno do ładowania publicznego, jak i na ładowarkę prywatną.

Świetne rozwiązanie na Twoim parkingu biurowym. Ładuje z mocą do 22kW (32A, 3F) i współpracuje z Dynamic Load Management®, więc płynnie i efektywnie korzysta z dostępnej mocy. Łączy się z internetem wbudowaną karą SIM i obsługuje karty RFID E.ON Drive (także karty biurowe o odpowiednim kodowaniu).

Polecamy ładowarki z jednym gniazdem ładowania, bo można je zamontować w dowolnym miejscu blisko miejsca parkowania i nie sprawiają kłopotu jeśli liczba miejsc w rzędzie jest nieparzysta. Dodatkowo, można je elastycznie dodawać punkt po punkcie. Do tego dwie ładowarki z jednym gniazdem są wciąż tańsze, niż jedna z dwoma.

Ładowarka naładuje zarówno samochody w pełni elektryczne, jak też hybrydy typu plug-in. Można ją zamontować na ścianie lub na słupku.

netto + VAT
E.ON Drive Alfen Proline Single z kablem

Ładowarka idealna do instalacji na parkingu biurowym - ma wbudowany bardzo długi kabel do ładowania, wygodny dla kierowców i ułatwiający im częste, codzienne ładowanie.

Idealna kombinacja na Twoim parkingu biurowym. Ładuje z mocą do 22kW (32A, 3F) i współpracuje z Dynamic Load Management®, więc płynnie i efektywnie korzysta z dostępnej mocy. Dzięki temu, że ma solidny i długi (7,5m) kabel do ładowania, kierowcy chętniej i częściej ładują się na parkingu zamiast w trasie (ważne, żeby samochodem elektrycznym zawsze ruszać z możliwie pełną baterią, bo obniża to koszty energii).

Polecamy ładowarki z jednym kablem (gniazdem) ładowania, bo można je zamontować w dowolnym miejscu blisko miejsca parkowania i nie sprawiają kłopotu jeśli liczba miejsc w rzędzie jest nieparzysta. Dodatkowo, można je elastycznie dodawać punkt po punkcie. Do tego dwie ładowarki z jednym gniazdem są wciąż tańsze niż jedna z dwoma.

Ładowarka naładuje zarówno samochody w pełni elektryczne, jak też hybrydy typu plug-in. Można ją zamontować na ścianie lub na słupku.

netto + VAT
E.ON Drive Alfen Double Proline

Najbardziej profesjonalna i rozbudowana ładowarka typu wallbox, z dwoma gniazdami ładowania, przeznaczona przede wszystkim do pojedynczych instalacji i ładowania publicznego.

Ten model polecamy w szczególności do istniejących już instalacji elektrycznych, które nie będą rozbudowywane. Podłączenie tej ładowarki pozwala na efektywne wykorzystanie mocy kabla elektrycznego. W zależności od tej mocy, odpowiednio konfiguruje się parametry urządzenia.

Ładowarka jest bardzo wytrzymała i ładuje z mocą nawet do 22 lub 44kW (2 złącza po 22kW lub 2 złącza po 11kW; 32 lub 64A, 3F). Współpracuje przy tym z Dynamic Load Management®, więc płynnie i efektywnie korzysta z dostępnej mocy na całym parkingu. Ponieważ musi wytrzymać większe obciążenie, jest też nieco droższa od urządzeń z jednym gniazdem.

Ładowarka naładuje zarówno samochody w pełni elektryczne, jak też hybrydy typu plug-in. Można ją zamontować na ścianie lub na słupku. Czas oczekiwania na produkt to ok 4 tygodni, ponieważ każdą zamawiamy w konkretnej konfiguracji.

netto + VAT
E.ON Drive Alfen Twin 4XL

Ładowarka idealna do instalacji na parkingu biurowym - ma wbudowany bardzo długi kabel do ładowania, wygodny dla kierowców i ułatwiający im częste, codzienne ładowanie.

Ładowarka jest bardzo wytrzymała i ładuje z mocą nawet do 22 lub 44kW (2 złącza po 22kW lub 2 złącza po 11kW; 32 lub 64A, 3F). Współpracuje przy tym z Dynamic Load Management®, więc płynnie i efektywnie korzysta z dostępnej mocy na całym parkingu. Ponieważ musi wytrzymać większe obciążenie i ma solidną obudowę słupka, jest też odpowiednio droższa. Mimo to, są sytuacje, w których sprawdzi się wzorowo.

Ładuje samochody w pełni elektryczne i hybrydy typu plug-in. Można ją zamontować tylko na fundamencie (nie jest wliczony w cenę). Czas oczekiwania na produkt to ok 4 tygodni, ponieważ każdą zamawiamy w konkretnej konfiguracji.

netto + VAT
E.ON Drive Alpitronic Hypercharger

To tzw. “supercharger” o mocy ładowania nawet do 400kW. Dla bardzo wymagających lokalizacji i dla klientów, dla których „uptime” floty samochodowej jest szczególnie ważny.

Ładowarka tej klasy posiada w zasadzie wszystko co można sobie wymarzyć. Nie tylko ładuje z maksymalną mocą od 100 do 400kW - współpracuje przy tym z Dynamic Load Management®, więc płynnie i efektywnie korzysta z dostępnej mocy na całym parkingu.

Duże gabaryty i wysoka cena sprawiają, że ładowarki typu DC, jak ta, nadają się przede wszystkim do miejsc, gdzie czas postoju jest krótki i kierowcom zależy żeby możliwie najpełniej załadować w tym czasie baterię.

Z taką mocą można ładować jedynie samochody w pełni elektryczne, korzystające ze złącza CCS2. Istnieje możliwość użycia złącza CHAdeMO (używane w części samochodów z Azji) lub Typ-2 (AC). To ostatnie pozwoli ładować też hybrydy typu plug-in.

Czas oczekiwania na produkt: kilka do nawet kilkunastu miesięcy, zależnie od konfiguracji i zapotrzebowania na rynku w całej Europie. Dłuższy czas oczekiwania nie jest problemem, bo inwestycja w taki sprzęt to zakup planowany długoterminowo.

netto + VAT
(finalna cena jest zależna od konfiguracji)
E.ON Drive Alpitronic Hypercharger Wallbox

Ten model powstał z myślą o sytuacjach, kiedy chcemy ładować samochody relatywnie szybko, ale przede wszystkim pozwala odbierać energię z samochodów (V2G) do instalacji elektrycznej.

Modele DC są kosztowne i zbyt zaawansowane by używać ich jedynie jako zwyczajnych ładowarek na parkingu. Są jednak rozwiązania gdy są one niezbędne - ten model pozwala traktować samochody w pełni elektryczne jak magazyny energii. Dla instalacji elektrycznej jeden samochód nie zrobi różnicy, ale cały ich parking już tak.

Ładowarka ta może ładować z mocą do 50kW, współpracuje z Dynamic Load Management® i można w niej zastosować złącza CCS2 i CHAdeMO. Nawet jeśli jeszcze dziś niewiele samochodów oddaje energię do sieci, to warto pamiętać, że ładowarka taka będzie pracować przez wiele lat.

Po zakupie E.ON Drive zapewnia aktualizację oprogramowania przez kolejnych osiem lat (dostosowując je do potrzeb wynikających ze zmian na rynku w tym czasie). Ładowarkę można zainstalować na ścianie w garażu lub na słupku wolnostojącym.

netto + VAT
(finalna cena jest zależna od konfiguracji)
Wyrażam zgodę na kierowanie przez E.ON Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41 (00-347), informacji handlowych i materiałów reklamowych o usługach eMobility E.ON Drive drogą elektroniczną...
Wyrażam zgodę na kierowanie przez E.ON Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41 (00-347), informacji handlowych i materiałów reklamowych o usługach eMobility E.ON Drive drogą elektroniczną przez środki komunikacji niepowiązane z numerem telefonu lub na podany przeze mnie dotychczas lub w przyszłości adres e-mail, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących.
Jeśli chciałbyś/ałabyś otrzymywać najnowsze oferty oraz informacje o produktach i usługach eMobility E.ON Drive drogą telefoniczną, zaznacz poniższą zgodę.
Wyrażam zgodę na kierowanie przez E.ON Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41 (00-347), informacji handlowych i materiałów reklamowych na podany przeze mnie dotychczas lub w przyszłości numer telefonu lub przez środki komunikacji powiązane z numerem telefonu, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących.

E.ON Polska S.A. jest administratorem Twoich danych osobowych znajdujących się w formularzu i są one przetwarzane m. in. w celu wykonania Twojego zapytania. Informacje o Twoich prawach, danych kontaktowych naszych i inspektora ochrony danych, podstawie prawnej przetwarzania, odbiorcach Twoich danych, okresie przechowywania oraz dobrowolności podania danych i konsekwencjach ich niepodania znajdują się tutaj.

Spróbuj ponownie później

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. W tym czasie skontaktujemy się z Tobą!

Spróbuj ponownie później

Koszty montażu ładowarki samochodowej można podzielić na pięć kategorii:

  • Koszt ładowarki - przykładowo najtańsza, w pełni funkcjonalna ładowarka 22kW, współpracująca z Dynamic Load Management® E.ON Drive to koszt między 4.000 a 5.000 PLN netto.
  • Montaż - ceny montażu zależą od tego, czy ładowarkę montujemy w garażu na ścianie, czy pod gołym niebem na słupku z fundamentem, który musimy wkopać na parkingu i związany z nimi ewentualny koszt inwentaryzacji geodezyjnej, więc wahają się od ok 800 do nawet 6.000 PLN netto.
  • Instalacja elektryczna - koszt okablowania i zabezpieczeń może być znaczący i bywa że stanowi największą część wydatków, a zależy przede wszystkim od odległości ładowarki od rozdzielni głównej oraz od przebiegu trasy (np. czy trzeba wiercić przegrody lub czy trzeba kopać rów i rozbierać nawierzchnię na parkingu).
  • Odbiory PPOŻ i UDT, w tym przygotowanie miejsc - zwyczajowy odbiór PPOŻ to wydatek ok 1.000 PLN, koszt przygotowania jednego miejsca parkingowego pod odbiór UDT to ok 1.600 PLN, a samo przeprowadzenie procedury odbioru UDT dla pierwszej stacji to 4.500 PLN netto, wliczając opłaty urzędowe. Łącznie 7.100 PLN netto za pierwszy punkt ładowania, ale kolejne punkty będą tańsze.
  • Obsługa ładowarki - podłączenie ładowarki do sieci IT, wraz z łącznością przez kartę SIM, zarządzaniem dostępem, raportowaniem zużycia, kończąc na obsłudze technicznej, to koszt 99 PLN netto miesięcznie za punkt ładowania. Ten system pozwala też na uruchomienie usługi Dynamic Load Management®.
  • Dodatkowe udostępnienie ładowarki innym kierowcom, wsparcie call centre, obsługa płatności, rejestracja w Ewidencji Infrastruktury Paliw Alternatywnych wraz z opłatami to wydatek kolejnych 99 PLN za każdy punkt ładowania (198 PLN łącznie).

Upraszczając, koszt uruchomienia punktu ładowania z E.ON Drive waha się od ok 10.000 do 27.000 PLN netto, a przed przygotowaniem wyceny należy wykonać audyt nieruchomości (z E.ON Drive lub innym partnerem), który szczegółowo określi zakres prac.

Są dwie kategorie wymagań prawnych dotyczących infrastruktury ładowania. Pierwsza z nich to wymagania, które narzucają obowiązek montażu nowych punktów ładowania, odpowiedniego przygotowania tras kablowych i zabezpieczenia minimalnej mocy przyłączeniowej. Wynikają one z dyrektyw Parlamentu UE oraz polskiej Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych.

Druga kategoria wymagań to wymagania, które trzeba spełnić chcąc budować infrastrukturę do ładowania, a w szczególności te, które dotyczą stacji ogólnodostępnych. Stacje prywatne to takie, z których korzysta jedynie ich właściciel (np. firma, ładująca swoje pojazdy flotowe). Stacje, z których korzystać będą też inni kierowcy (np. różni najemcy, goście w biurach) wymagają spełnienia takich samych, wyśrubowanych norm. Z doświadczenia innych krajów UE, polskie wymagania są relatywnie największe, co ma jednocześnie swoje dobre i złe strony.

Ponieważ te wymagania należy nałożyć na bardzo konkretny scenariusz eksploatacji oraz konkretną nieruchomość, nie da się ich opisać w kilku akapitach FAQ. Zachęcamy do kontaktu z nami za pośrednictwem formularza lub bezpośrednio przez adres email eMobility@eon.pl.

Odpowiadając na potrzeby naszych klientów, w ramach wykonywania Audytu eMobility możemy wskazać właściwe wymagania, które muszą spełnić konkretne ładowarki. Niemniej, nigdy nie należy ich traktować jako doradztwa prawnego, a najwyżej jako ekspercką rekomendację.

Gdy korzystasz z naszych Serwisów, gromadzimy informacje o Twojej wizycie i sposobie poruszania się w nich. W tym celu stosujemy pliki cookie i jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych. Informacje o Twoich prawach, danych kontaktowych naszych i inspektora ochrony danych, podstawie prawnej przetwarzania, odbiorcach Twoich danych, okresie przechowywania oraz dobrowolności podania danych i konsekwencjach ich niepodania znajdują się tutaj.
Jeśli chciałbyś/ałabyś otrzymywać najnowsze oferty oraz informacje o produktach i usługach eMobility E.ON Drive drogą telefoniczną, zaznacz poniższą zgodę.
Wyrażam zgodę na kierowanie przez E.ON Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 41 (00-347), informacji handlowych i materiałów reklamowych na podany przeze mnie dotychczas lub w przyszłości numer telefonu lub przez środki komunikacji powiązane z numerem telefonu, w tym za pomocą automatycznych systemów wywołujących.

E.ON Polska S.A. jest administratorem Twoich danych osobowych znajdujących się w formularzu i są one przetwarzane m. in. w celu wykonania Twojego zapytania. Informacje o Twoich prawach, danych kontaktowych naszych i inspektora ochrony danych, podstawie prawnej przetwarzania, odbiorcach Twoich danych, okresie przechowywania oraz dobrowolności podania danych i konsekwencjach ich niepodania znajdują się tutaj.

Spróbuj ponownie później

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. W tym czasie skontaktujemy się z Tobą!

Spróbuj ponownie później