Nasze przewagi są dwie. Po pierwsze, to Dynamic Load Management® czyli system do płynnego i automatycznego zarządzania mocą ładowania (przydatny w szczególności kiedy nie masz dość mocy przyłączeniowej).
Po drugie, ponieważ jako międzynawowa marka integrujemy rozwiązania różnych dostawców (sprzętu, usług IT, serwisowych) i gwarantujemy, że wszystkie spójnie działają ze sobą także przez wiele lat po montażu i w przypadku aktualizacji sterowników.
Jako E.ON Drive oferujemy kompleksowe rozwiązania, czyli jesteśmy Twoim partnerem w:
Ponieważ w Polsce eMobility wciąż jest we wczesnej fazie rozwoju, często sięgamy do doświadczeń i know-how naszych kolegów z Niemiec, Skandynawii, a nawet z Czech i Słowacji. We wszystkich krajach, w których działa E.ON Drive oferujemy te same standardy i rozwiązania techniczne.
Koszty montażu ładowarki samochodowej można podzielić na pięć kategorii:
Upraszczając, koszt uruchomienia punktu ładowania z E.ON Drive waha się od ok 10.000 do 27.000 PLN netto, a przed przygotowaniem wyceny należy wykonać audyt nieruchomości (z E.ON Drive lub innym partnerem), który szczegółowo określi zakres prac.
Audyt eMobility E.ON Drive polega na zgromadzeniu w jednym miejscu wszystkich informacji dotyczących nieruchomości i ocenę możliwości instalacji infrastruktury do ładowania na ich podstawie.
Po Audycie eMobility otrzymasz raport w formacie PDF wraz z licencją na jego dalsze rozpowszechnianie (np. wysyłkę do potencjalnych wykonawców w konkursie ofert). Raport składa się z 8 rozdziałów:
Koszt usługi w E.ON Drive to 3.499 PLN netto, bez względu na wielkość parkingu i miejsce nieruchomości na terenie Polski.
To zależy. W perspektywie wielu lat w przyszłość wielu operatorów stacji ogólnodostępnych liczy, że biznes ładowania publicznego przyniesie im zyski. Panuje jednak przekonanie, że zawsze będą pewne punkty, które będą zarabiać i takie, które będą obciążać wynik. Żeby właściwie zaadresować ryzyko, należy rozbudowywać sieć stacji publicznych możliwie szeroko, także poza granicami kraju.
W perspektywie jednej nieruchomości ocena potencjału dla takiego biznesu jest niezwykle trudna. Szczególnie, że kierowcy samochodów elektrycznych... unikają stacji publicznych i o ile mogą, ładują baterie z gniazd prywatnych w domach lub firmowych na parkingach biurowych. To m.in. dlatego, że ładowanie na stacji publicznej zawsze będzie najdroższą z dostępnych opcji.
Dotąd tankowanie na stacjach paliw było jedyną alternatywą. Nie można było zatankować taniej w domu czy biurze, choć nawet dziś niektóre firmy logistyczne również zarządzają swoimi własnymi stacjami paliw na wewnętrzne potrzeby.
Zarządzanie infrastrukturą do ładowania w nieruchomości ma wiele innych zalet, ale mało kto buduje stacje, żeby a nich realnie zarabiać. W skrócie, bardzo mało prawdopodobne jest, żeby przyszłe zyski spłaciły początkowe nakłady (CAPEX).
To na czym należy się skupić, to upewnienie się, że koszty zmienne ładowania i utrzymania dostępnej mocy (OPEX) nie będą dodatkowo obciążały nieruchomości. Można to zrobić poprzez przeniesienie ich na użytkowników i odpowiednią optymalizację np. poprzez sprytne zarządzanie dostępną mocą przyłączeniową.
Są dwie kategorie wymagań prawnych dotyczących infrastruktury ładowania. Pierwsza z nich to wymagania, które narzucają obowiązek montażu nowych punktów ładowania, odpowiedniego przygotowania tras kablowych i zabezpieczenia minimalnej mocy przyłączeniowej. Wynikają one z dyrektyw Parlamentu UE oraz polskiej Ustawy o Elektromobilności i Paliwach Alternatywnych.
Druga kategoria wymagań to wymagania, które trzeba spełnić chcąc budować infrastrukturę do ładowania, a w szczególności te, które dotyczą stacji ogólnodostępnych. Stacje prywatne to takie, z których korzysta jedynie ich właściciel (np. firma, ładująca swoje pojazdy flotowe). Stacje, z których korzystać będą też inni kierowcy (np. różni najemcy, goście w biurach) wymagają spełnienia takich samych, wyśrubowanych norm. Z doświadczenia innych krajów UE, polskie wymagania są relatywnie największe, co ma jednocześnie swoje dobre i złe strony.
Ponieważ te wymagania należy nałożyć na bardzo konkretny scenariusz eksploatacji oraz konkretną nieruchomość, nie da się ich opisać w kilku akapitach FAQ. Zachęcamy do kontaktu z nami za pośrednictwem formularza lub bezpośrednio przez adres email eMobility@eon.pl.
Odpowiadając na potrzeby naszych klientów, w ramach wykonywania Audytu eMobility możemy wskazać właściwe wymagania, które muszą spełnić konkretne ładowarki. Niemniej, nigdy nie należy ich traktować jako doradztwa prawnego, a najwyżej jako ekspercką rekomendację.
To wcale nie takie trudne. System do obsługi ładowarek E.ON Drive na Twoim parkingu monitoruje nie tylko dostępy, ale też zużycie energii (i wykorzystanie mocy) w każdej ładowarce. Nie tylko samodzielnie możesz sprawdzać stan sesji w systemie - co w ramach usługi E.ON Drive dostarczy Ci miesięczny lub kwartalny raport zużycia w podziale na każdą użytą kartę RFID - możesz też sprawdzać czas i godzinę każdej sesji.
E.ON Drive zazwyczaj nie wie, który z Twoich pracowników użył karty RFID (dla nas karta to tylko numer). Przypisanie numeru karty do kierowcy lub najemcy jest po Twojej stronie, w przeciwnym razie z każdym posiadaczem karty RFID indywidualnie musimy podpisać odpowiednie obowiązki informacyjne (to również jest możliwe).
Istnieje również prosty sposób oddzielania sesji płatnych (np. opłacanych przez gości w biurze lub pracowników prywatnie), od sesji flotowych. System do obsługi ładowarek jest bardzo elastyczny i daje się łatwo dostosować do potrzeb każdego zarządcy nieruchomości lub managera floty.
Oczywiście, że tak! W takim przypadku mówimy o tzw. „usłudze ładowania”, która jest dość szczegółowo opisana w polskiej Ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Taką ładowarkę trzeba odpowiednio przygotować, oznaczyć, a przede wszystkim niezbędne jest uzyskanie dla niej pozytywnej opinii inspektora Urzędu Dozoru Technicznego. Wówczas ładowarka (urządzenie) staje się „stacją ładowania”. Każda stacja ma swojego operatora, który za nią odpowiada w całości przed kierowcami.
Nie musisz tego procesu (certyfikacji ładowarki do stacji) przechodzić samodzielnie, nie musisz też przyjmować na siebie roli operatora. E.ON Drive oferuje usługę tzw. operatora zastępczego i wszystkie obowiązki spełniamy za Ciebie, tak jakby to była nasza stacja.
Tzw. SLA (Service Level Agreement) wpisany jest w umowę jako „zasady świadczenia usługi”. Możesz podpisać z E.ON Drive umowę na wpięcie ładowarki do systemu zarządzania lub umowę na całościową obsługę stacji ładowania.
W tej pierwszej opcji poinformujemy Cię o tym, że ładowarka ma problem (np. nie działa, ktoś przeciąga niepotrzebnie sesję ładowania) w dni robocze w godzinach biurowych, ale taki dostęp masz też samodzielnie, przez cały rok, przez całą dobę. Taka usługa kosztuje 39 PLN netto miesięcznie za każdy punkt ładowania.
Jeśli jednak zlecisz nam kompleksowe przejęcie stacji ładowania, wówczas poza zdalnym monitoringiem uruchomimy dla Ciebie dostęp do linii wsparcia 24/7, a wszystkie naprawy będziemy przeprowadzali w ramach miesięcznej opłaty (z wyłączeniem kosztów materiałowych). Wliczają się w to zasadne wizyty techników, dbanie o aktualizację oprogramowania i gwarancję spełniania obowiązujących i zawsze aktualnych regulacji. Tematy techniczne podejmujemy od ręki, a 9 na 10 udaje się rozwiązać zdalnie (przez zarządzanie ładowarką z call centre). W pozostałych przypadkach reagujemy w ciągu jednego dnia roboczego, ale konkretny termin naprawy nie jest gwarantowany, ponieważ zależy od typu usterki, czasu reakcji na zgłoszenie gwarancyjne producenta, czasu sprowadzenia części zamiennej itp. Wszystkie te sprawy wykonujemy za Ciebie za miesięczną opłatą 138 PLN (39+99 PLN) netto za każdy punkt ładowania.
To zależy. E.ON Drive świadczy usługi kompleksowo, czyli od A do Z (tzw. turn-key), więc wykonujemy także niezbędne prace instalacyjne, zlecamy projekty i ekspertyzy PPOŻ oraz wiele innych. Jeśli jednak inny Twój partner ma wyłączność na wykonywanie podobnych prac w budynku, możemy tę część oddać w jego ręce.
Ważne: kiedy E.ON Drive samodzielnie wykonuje wszystkie prace, udzielamy Ci 100% gwarancji uzyskania pozytywnej opinii PPOŻ na każdym parkingu naziemnym oraz 100% uzyskania pozytywnej opinii UDT (Urzędu Dozoru Technicznego) zarówno na parkingu naziemnym, jak i podziemnym.
Uzyskanie pozytywnej opinii PPOŻ na parkingu podziemnym gwarantujemy również w 100%, ale dopiero po zapoznaniu się z wynikiem ekspertyzy PPOŻ. Taką ekspertyzę też możemy wykonać za Ciebie.
Ładowarka to urządzenie do ładowania (to nie to samo co „stacja ładowania”, bo stacja to ładowarka odpowiednio przygotowana i certyfikowana). Każde urządzenie zwyczajowo może mieć od jednego do nawet czterech punktów ładowania. Punkt ładowania to po prostu gniazdo lub kabel ładowarki, ale tylko takie, które jest zamontowane w urządzeniu. Czyli gniazdo trójfazowe czy tym bardziej zwykłe 230V nie są punktami ładowania.
Tak, ale to zależy. W Polsce popularne są trzy typy gniazd ładowania: Typ-2 (do ładowania prądem zmiennym, AC lub bardzo rzadko prądem stałym), oraz CCS2 i CHAdeMO wyłącznie na prąd stały.
Mieszanie wtyczek ma więc sens tylko w ładowarkach na prąd stały (WAŻNE: nie naładujesz nimi hybryd typu plug-in, czyli takich ładowanych kablem).
W ładowarkach biurowych najczęściej znajdziesz gniazdo Typ-2 na prąd zmienny. Naładujesz nim nie tylko różne marki samochodów od BMW, przez Nissana, po Teslę, ale także zarówno samochody w 100% elektryczne i hybrydy typu plug-in (ładowania kablem). W Unii Europejskiej Typ-2 jest jak port USB-C, który powinien pasować do wszystkich samochodów.
Jeśli podłączysz zbyt wiele samochodów do ładowania na parkingu jednocześnie możesz przeciążyć instalację elektryczną, tym bardziej że samochody ładują się przez wiele godzin. Jeśli skorzystasz z naszego rozwiązania, unikniesz tego problemu.
Dzięki systemowi Dynamic Load Management® od E.ON Drive ładowarki dynamicznie i płynnie dostosowują moc ładowania płynnie na całym parkingu. Można w ten sposób połączyć modele różnych typów, różnych producentów i - to najważniejsze - wykorzystywane przez różnych najemców. Całym systemem zarządza serwer w chmurze i jako firma energetyczna gwarantujemy, że nie przeciążymy Twojej instalacji ponad ustalony poziom. Na energii i mocy znamy się jak nikt inny w Europie.
E.ON Polska S.A. jest administratorem Twoich danych osobowych znajdujących się w formularzu i są one przetwarzane m. in. w celu wykonania Twojego zapytania. Informacje o Twoich prawach, danych kontaktowych naszych i inspektora ochrony danych, podstawie prawnej przetwarzania, odbiorcach Twoich danych, okresie przechowywania oraz dobrowolności podania danych i konsekwencjach ich niepodania znajdują się tutaj.
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. W tym czasie skontaktujemy się z Tobą.
E.ON Polska S.A. jest administratorem Twoich danych osobowych znajdujących się w formularzu i są one przetwarzane m. in. w celu wykonania Twojego zapytania. Informacje o Twoich prawach, danych kontaktowych naszych i inspektora ochrony danych, podstawie prawnej przetwarzania, odbiorcach Twoich danych, okresie przechowywania oraz dobrowolności podania danych i konsekwencjach ich niepodania znajdują się tutaj.
Spróbuj ponownie później
Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 16:00. W tym czasie skontaktujemy się z Tobą!
Spróbuj ponownie później